Den gode kunderelation udspringer af oprigtig interesse
.. det er i hvert fald det jeg, Lennard Nielsen, oplever i mit arbejde som Sales Executive for Managed Services hos Fellowmind.
Mit arbejde går ud på at skabe relationer. Relationer til nuværende og potentielle kunder, men i lige så høj grad internt til mine kollegaer i Fellowmind.
Jeg skal nemlig sørge for at vi stiller det bedste hold til kunden. Derfor samarbejder jeg med vores Project Management Team (PMO), der kommunikerer på tværs af lokationer, løsningsområder og teams, for at finde ud af, hvem af vores mange kompetente udviklere, konsulenter og projektledere, der i et givent tilfælde bedst kan løse den pågældende opgave.
I Fellowmind har vi alt på hylderne, når det kommer til Microsoft teknologi, og det er virkelig en sælgers drøm. Men det kræver også dybdegående viden om vores services, og jeg må konstant holde mig opdateret på branchenyheder, og dygtiggøre mig med certificeringer indenfor Microsofts teknologier.
Det er også altafgørende at have kendskab til den enkelte kunde og dermed forretningsforståelse for, hvad de helt præcist efterspørger, så jeg kan tilbyde den bedst mulige rådgivning og sikre et succesfuldt samarbejde og i sidste ende et vellykket projekt.
Noget af det jeg virkelig brænder for, er at tilbyde kunderne mere tid. Det er det teknologi kan. For når vi formår at automatisere processer for de virksomheder vi arbejder for, frigøres der tid til andre ting som udvikling og innovation, og det er en stærk motivation for mig.
Når jeg møder kunder, så fortæller jeg altid, at de med Fellowmind kan forvente en samarbejdspartner med en meget høj grad af erfaring, og en organisation, hvor alle fellows tager ansvar for den samlede leverance.
Jeg bygger alle mine relationer på et fundament af interesse og nysgerrighed, og det gør sig gældende i alle aspekter af mit liv.
At tage sig tid til rent faktisk at lytte efter, når man har stillet et spørgsmål, og møde andre med gensidig respekt og autenticitet, er essentielt for mig. Og jeg tror også, at det er afgørende for at etablere et godt samarbejde og i sidste ende en god kunderelation.